2
3
4
5
6
7
8
1

NU.NL ALS GRATIS OCHTENDKRANT

2

ARBONED

ArboNed maakt werkend Nederland vitaler, zodat meer mensen aan het werk zijn en blijven. Zo leveren we een bijdrage aan het welzijn van mensen en de welvaart van de maatschappij. Dagelijks staan we klaar voor 61.500 werkgevers en ruim 600.000 werknemers.

Voor ArboNed ontwikkelde we een meerjarig marketingconcept gericht op new business, klantbehoud en upsell van bestaande klanten. Wonka bedacht en implementeerde nieuwe (online)proposities zoals het online preventief medisch onderzoek (ePMO), de ArboNed Academy, Bespaar 1% voor directe conversie en de Goed Geregeld Check als leadgeneration platform. Daarnaast ontwikkelde we funnelmanagement en commerciële dashboards om de output goed te volgen en bij te sturen.

Resultaten na 2 jaar

  • Negatieve churn van gemiddeld -11% in 2014 omgebogen naar groei +0,5% eind 2016
  • 28% meer omzet op new business
  • 35% meer omzet op Cross-Sell
  • Klanttevredenheid omhoog van 6,9 naar 7,6
3

BOUWCENTER

Veris Bouwmaterialengroep BV is de serviceorganisatie van haar 29 aandeelhouders die samen in Nederland en België ruim 130 vestigingen onder de formulenamen Bouwcenter, Bouwpunt en Stiho exploiteren. In opdracht van Veris en Boo! Brandbuilders ontwikkelde we een nieuwe positionering van de formule Bouwcenter gericht op bouwprofessionals en professionele doe-het- zelvers. Onder naam ‘Bouwcenter weet hoe het werkt’ ontwikkelde we een nieuw on- en offline serviceconcept.

4

BUREAU ICE

Bureau ICE is als onderdeel van Malmberg specialist op het gebied van toetsen en examens. ICE is met de IEP Toets actief in het primair onderwijs, voor het voortgezet onderwijs en middelbaarberoeps onderwijs bestaat het digitaal toetsplatform TOA. tevens is Bureau ICE marktleider in NT2 taaltoetsen en examens.

Voor ICE ontwikkelde Fabrik Wonka de commerciële strategie 2017 en bouwde het mee aan nieuwe online proposities voor het VO en MBO. Wonka legde basis voor meer data gedreven sales en marketing (dashboarding, funnelmanagement, CRM en marketing automaten op basis van gedrag binnen de digitale toetsplatforms) en samenwerking tussen productontwikkelaars, sales, trainers en marketing.

5

HAARSLEV

Haarslev is wereldwijd marktleider op het gebied van machines, productielijn en techniek  voor het verwerken van slachtafval tot bruikbare grondstoffen voor o.a. diervoeding en bio brandstoffen. Samen met Boo! Brandbuilders werkte Fabrik Wonka aan een herpositionering, inrichting van de customer journey, internationale sales aanpak voor key markets North-Europa en de USA.

Bij Deense, van oorsprong familiebedrijf, werken 1.500 mensen en heeft kantoren en vertegenwoordigingen op alle continenten. Haarslev maakt onderdeel uit van Altor Funds, de herpositionering en nieuwe cOmmetcoele strategie maakt onderdeel van het strategisch groeiplan 2020.

6

FAMFUNDY.COM

Op goede zorg via je zorgverzekering of de overheid kun je steeds minder rekenen.

Natuurlijk kies je voor de beste zorg die je nodig hebt, maar soms hangt daar wel een stevig prijskaartje aan. Of je zorgverzekeraar of zorgaanbieder bepalen voor jou weke zorg je krijgt. Famfundy vindt dat niet kunnen. Wij vinden dat als je zorg nodig hebt, je altijd moet gaan voor het beste en geen genoegen moet nemen met minder. Het platform van Famfundy stelt je in staat de kosten voor die zorg zelf te financieren via crowdfunding. Famfundy doet dit via een gesloten of open fundingscirkel omdat wij geloven in de kracht van familie en vrienden. Samen voor elkaar, dat is het principe van famfundy.com. Fabrik Wonka bedacht het concept achter Famfundy en werkt dit uit tot een volwaardig platform dat na anderhalf jaar al meer dan € 500.000 bij elkaar bracht voor goede zorg.

7
ISBW
‘Begin bij jezelf  start bij ISBW’
Wat doe als je grootste concurrenten NCOI en LOI over een mediabudget beschikken waar jij alleen maar van kunt dromen….Dan blijf je bij je eigen kracht en dat is de kwaliteit van je opleidingen. Fabrik Wonka werkte nauw samen met de mensen van ISBW aan een strategische herpositionering. We namen de hoge kwaliteit als uitgangspunt en verzwaarde het kwalitatieve aspecten van de opleidingen door top docente, top sprekers, inspirerende seminars naast je studie en locaties die je uitnodigde om te blijven vragen en leren (sorry Regardz). Dat alles vertaalde we in de campagne ‘begin bij jezelf, start bij ISBW. Website en tv-commercial stonden hierin centraal.

Resultaten
83%
meer website bezoek
33% meer leads
17% meer spontane naamsbekendheid
13% meer sales

8

GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM

In 2013 gaf Fabrik Wonka strategisch advies aan de gemeente Amsterdam over het verkrijgen van de extensie .Amsterdam. Naast de bekende domeinextenties .nl, .com. org etc. werd het vanaf 2014 mogelijk een zogenaamde GLTD te verkrijgen op geografische- en merknamen. Met het verkrijgen van de GLTD. Amsterdam waren echter hoge kosten gemoeid. Fabrik Wonka maakte een adviesrapport dat inging op de voordelen die et waren te behalen aan erk en imago van de stad en vindbaarheid van Amsterdamse bedrijven door veretterde lokalisatie. Daar tegenover stonden de nadelen/uitdagingen hoe deze extensie commercieel uit te rollen richting Amsterdammers en Amsterdamse ondernemers, de hogere kosten dan de reguliere domeinnamen en de incubator tijd dor Google nodig heeft om ook echt beter geworden te worden. In 2013 is het advies van Wonka gesproken in de gemeenteraad waarna de aanvraag werd ingediend. Het advies van Wonka was positief maar stond zeer kritisch tegenover de mogelijkheden om Amsterdam succesvol te exploiteren.

CASES FABRIK WONKA 1 T/M 8

Van concept naar realisatie